سلام غریبه

سلام غریبه

اشتباهم این بود !! عمق رابطه مان آنقدر نبود که درون آن شیرجه زدم . . .
سلام غریبه

سلام غریبه

اشتباهم این بود !! عمق رابطه مان آنقدر نبود که درون آن شیرجه زدم . . .

بیوگرافی Avril Lavigne


اطلاعات هنرمند
نام اصلی اوریل رامونا لوین
تولد ‎۲۷ سپتامبر ۱۹۸۴ ‏(۲
۸ سال)
بلویل، انتاریو، کانادا
اصل/ملیت کانادایی
سبک*ها پانک پاپ،راک مدرن،پاپ راک، پانک راک ، آلترنتیو راک، پست گرانج
فعالیت(ها) خواننده، گیتاریست، آهنگساز، بازیگر، مدل، طراح
ساز(ها) خواننده، گیتار الکتریک، گیتار، پیانو، درامز
مدت فعالیت ۲۰۰۲ تاکنون
ناشر(ها) آریستا(۲۰۰۲-۲۰۰۵)
آر سی اِی(۲۰۰۵-تا کنون)

اَوریل رامونا لِوین ویبلی (به انگلیسی: Avril Ramona Lavigne Whibley) (زاده ۲۷ سپتامبر ۱۹۸۴ در انتاریو) خواننده راک، ترانه*سرا، بازیگر، آهنگساز و طراح مد کانادایی است.

گرچه نام او در اصل فرانسوی است و تلفظ اصلی آن «آوریل لاوین» است ولی خود او فرانسوی صحبت نمی*کند و نام او معمولاً به صورت انگلیسی*وار یعنی اَوریل لِوین تلفظ می*شود.
زندگی*نامه
اَوریل لِوین در ۲۷ سپتامبر ۱۹۸۴ در شهر بلویل از ایالت انتاریو به دنیا آمد . پدر او ژان کلود فرانسوی و مادر او جودی دارای اصلیت فرانسوی – کانادایی هستند. پدرش نام او را آوریل که نام فرانسوی ماه آپریل است، گذاشت. او یک برادر بزرگ تر با نام مَتیو و یک خواهر کوچکتر با نام میشل دارد. وی در سن دو سالگی به همراه مادرش در گروه آواز خوانی یک کلیسا شروع به فعالیت کرد. وقتی اوریل پنج ساله بود، خانواده*اش به ناپانی (منطقه*ای دیگر در [انتاریو]) مهاجرت کردند. پدرش در کودکی او را با نام اَبی داون(به انگلیسی: Abbey Dawn) صدا می*کرده*است.

اوریل علاقهٔ زیادی به رنگ صورتی دارد و معمولاً در لباس*های خود و نیز کنسرت*ها بسیار از این رنگ استفاده می*کند. قسمتی از موهای او نیز به رنگ صورتی است. اوریل روی مچ دست چپ خود تصویر یک ستاره و روی مچ دست راست خود هم تصویر یک قلب صورتی که شبیه حرف D انگلیسی (ابتدای نام همسرش) است را خالکوبی کرده*است.

اوریل یک مجموعهٔ کمیک هم با نام Make 5 Wishes خلق کرده که در آن خود را به عنوان نقش اول داستانش نشان داده*است.


سیستم آو اِ داون، مریلین منسن، اوسیس، ترد آی بلایند و بلینک ۱۸۲ گروه*های مورد علاقه اوریل هستند.


او در ۱۵ جولای ۲۰۰۶ با دریک ویبلی خوانندهٔ گروه پاپ پانک سام ۴۱ ازدواج کرد. آن*ها پس از دو سال و نیم زندگی با یکدیگر سرانجام در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۹ از یکدیگر جدا شدند.

حرفه موسیقی
آلبوم ها
Let Go
آلبوم نخست اوریل با عنوان Let Go در ۴ ژوئن ۲۰۰۲ عرضه شد که بیش از شانزده میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفت و در ایالات متحده شش بار عنوان Platinum را به خود اختصاص داد. این آلبوم در کانادا، استرالیا و انگلیس به ترتیب شمارهٔ سه، دو و یک شد. اوریل در سال ۲۰۰۲ در مراسم MTV Video Music Awards به عنوان هنرمند سال انتخاب شد.

Under My Skin
آلبوم دوم او Under My Skin بود که در ۲۵ می ۲۰۰۴ عرضه شد و بیش از هشت میلیون نسخه فروش داشت. Under My Skin برای نخستین بار در ایالات متحده آلبوم برتر (Number One) شد. این آلبوم در انگلستان، آلمان، ژاپن، استرالیا، کانادا، مکزیک، آرژانتین، اسپانیا، ایرلند، تایلند، کره و هنگ*کنگ هم برترین آلبوم شد و فقط در هفتهٔ اول در ایالات متحده ۳۸۰,۰۰۰ نسخه از آن به فروش رفت. اوریل بیشتر ترانه*های این آلبوم را با کمک Chantal Kreviazuk و بن مودی(عضو سابق اونسنس) نوشته است.

The Best Damn Thing
و بالاخره آلبوم سوم و آخر او که The Best Damn Thing نام داشت در تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۰۷ عرضه شد. The Best Damn Thing با فروشی بیش از پنج میلیون نسخه در ایالات متحده در بیلبوردهای رسمی آلبوم برتر شد. تهیه*کنندگان این آلبوم Dr. Luke، همسرش دریک وایبلی، راب کاوالو، بوچ واکِر و خود اوریل بودند. ترَویس بارکر(درامر گروه بلینک ۱۸۲) هم نوازندگی درامز این مجموعه را عهده*دار شد. اولین تک*آهنگ این آلبوم ترانهٔ Girlfriend بود. آهنگ*های این آلبوم بیشتر در فضای پانک/پاپ و پانک راک هستند.

ترانه*های اوریل تا کنون شش بار در دنیا به عنوان ترانهٔ برتر و یازده بار جزو ده ترانهٔ برتر (Top Ten) انتخاب شده*اند. که از بین آن*ها می*توان به Complicated ،Sk8er Boi ،I’m With You ، My Happy Ending و Girlfriend اشاره کرد. در دسامبر ۲۰۰۷، اوریل در جدول پردرآمدترین های زیر بیست و پنج سال از شرکت Forbes با درآمد سالیانه دوازده میلیون دلار، هفتم شد. لازم به ذکر است پیش از این سی میلیون نسخه از آلبوم*های اوریل در سراسر جهان به فروش رسیده بود.

آهنگ*های کاورشده
اوریل تا کنون ترانه*های زیادی را بازخوانی کرده است. فهرستی از این ترانه*ها در زیر آمده است:

۱ . ترانهٔ Imagine از John Lennon
۲ . ترانهٔ Iris از The Goo Goo Dolls
۳ . ترانهٔ Knockin’ on Heaven’s Door از Bob Dylan
۴ . ترانهٔ No One Needs to Know از Shania Twain
۵ . ترانهٔ Basket Case از Green Day
۶ . ترانهٔ The Scientist از Coldplay
۷ . ترانهٔ All the Small Things از Blink-182
۸ . ترانهٔ Chop Suey! از System of A Down
۹ . ترانهٔ Fuel از Metallica
۱۰. ترانهٔ Bad Reputation از Joan Jett
۱۱. ترانهٔ You Were Mine از Dixie Chicks
۱۲. ترانهٔ Kiss Me از Sixpence None the Richer

نظرات 1 + ارسال نظر
mohsen پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:20 ب.ظ

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد